Friday, 15 April 2016

NAK TAMBAH PENDAPATAN?

Kerajaan baru umumkan penambahbaikan 252 skim perkhidmatan awam...alhamdulillah syukur... tp kalau ada kenaikan gaji pun, rasanya takdelah sampai 40% pun :-)

smile emoticon
Haaa ni nak share sket, peluang unt tambah pendapatan dgn cara yg lebih cepat. Meh tgk contoh ni..
Gaji akauntan - tahun 2007, gaji pertama RM2345.. 9 tahun kemudian, gaji RM4490...

Income sebagai konsultant STG - tahun 2013 income pertama RM700... slps 3 tahun, income RM12,500 sebulan!


Rakan2 akauntan yg nak taw camne nak dpt income berkali2 ganda camni, meh cpt2 pm...sy coach sampai jadi... saya boleh buat, u olls pun mesti boleh!

Thursday, 7 April 2016

JUAL PAD? UNTUNG KER?


Keluar dr apartment, tolak troli penuh dgn parcel Poslaju. Dlm lif hanya berdua dgn sorg akak, umurnya dlm 40an. Akak tu tanya "Buat bisnes ke? Jual apa?"

Saya ni kan bukan jenis peramah sgt, malas nk cakap bnyk...hehe.. Sy senyum & cuma jawab "Pad".

"Ooo..pad wanita?? Untung ker??"
Saya senyum lg.."alhamdulillah".

Selang bbrp minggu, terserempak lg ngan akak tu. Laju je akak tu tanya "Camne bisnes, ok??"

Saya cuma jwb "alhamdulillah" sambil senyum.. Senyum penuh erti...sbb sbnrnya 'bisnes pad' saya bukan setakat ok. Tp untung + bonus bulanan sy dh melebihi gaji saya sebagai akauntan. Hanya beroperasi menggunakan smartphone, fokus untuk 1-2 jam sehari. Berbaloi2 kan?? Inilah#TheMagicOfPartTime dengan #ProjekSTG..

#MisiRM10001Minggu
#Projek2Income1Bulan
#TMTDareToDream
#MobileStokistPutrajaya
#CoachZiana 018-2420305